Samoobsługa pracownicza to funkcje systemu HR przeznaczone dla każdego pracownika, udostępnione w postaci aplikacji lub portalu internetowego, po zalogowaniu się pracownika zgodnie z polityką bezpieczeństwa danej organizacji.
Samoobsługa pracownicza to najlepszy sposób na odciążenie Działów HR i usprawnienie komunikacji wewnątrz całej firmy.
Samoobsługa pracownicza to korzyści zarówno dla pracowników, jak i kadry zarządzającej. Pracownicy samodzielnie wnioskują o dni wolne i dokonują aktualizacji swoich danych, dysponując stałym dostępem do swojego konta pracowniczego. Przełożeni z kolei, dysponując stałym dostępem do systemu HR, są na bieżąco informowani o absencjach swoich podwładnych, mają także pełną wiedzę odnośnie ich uprawnień i kompetencji.
Dzięki dopasowanemu systemowi IT oraz takiej funkcjonalności jak samoobsługa pracownicza menedżerowie tworzą poprawne harmonogramy pracy, znajdujące odzwierciedlenie w większej efektywności pracowników, a więc i w finansach firmy. Równocześnie pracownicy z dowolnego miejsca mają dostęp do swoich grafików pracy.
Samoobsługa pracownicza to jeden z ważnych filarów systemu XPRIMER.WFM, który z dowolnego miejsca zapewnia pracownikom podgląd danych, możliwość tworzenia zapotrzebowań, składania wniosków urlopowych, a dla kadry zarządzającej oferuje stały dostęp do systemu HR, gdzie możliwa jest weryfikacja złożonych wniosków, ich zatwierdzanie, kontrola czasu pracy i obecności poszczególnych pracowników.
Zbytnio obciążone Działy HR to ryzyko opóźnień i błędów, które mogą prowadzić do strat finansowych w całym przedsiębiorstwie. Duża liczba zapytań pracowników oraz szwankująca komunikacja wewnętrzna powodują dezinformację. Pracownicy są mniej efektywni i bardziej sfrustrowani, ponieważ nie mają dostępu do swojego konta pracowniczego.
Działy HR często muszą zarządzać dużą ilością danych osobowych pracowników, co wiąże się z koniecznością zachowania ich poufności i zgodności z przepisami o ochronie danych. Wysyłanie dużej ilości zapytań do Działu Kadr, wypisywanie i przekazywanie papierowych formularzy oraz dokumentów lub osobiste wizyty w Dziale Kadr powoduje chaos w całym przedsiębiorstwie oraz spadek produktywności. Kolejki pracowników potęgują bałagan i generują nerwowe sytuacje.
Składanie wniosków urlopowych w postaci papierowej i prowadzenie list obecności w sposób ręczny generuje dużą ilość pracy administracyjnej dla pracowników Działów HR. Rozliczenia czasu pracy są żmudne i pracochłonne. Przedsiębiorstwo traci możliwość szybkiej reakcji na zmiany, przez co zmniejsza się jego elastyczność działania.
Nic nie jest tak zauważalne w organizacji jak efekty optymalizacji kosztów. Tym, co pomaga je osiągnąć, jest system IT dopasowany do potrzeb i wymagań firmy, posiadający taką funkcjonalność jak samoobsługa pracownicza.
Samoobsługa pracownicza to funkcje systemu HR, z których może korzystać każdy pracownik danej organizacji, poprzez logowanie do aplikacji lub portalu internetowego.
Samoobsługa pracownicza pozwala pracownikom na samodzielne aktualizowanie swoich danych osobowych, zgłaszanie zmian w statusie rodzinnym czy adresie zamieszkania, minimalizując tym samym ilość interakcji z personelem Działu HR.
Samoobsługa pracownicza pozwala pracownikom zgłaszać urlopy w trybie online, z poziomu przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej sprawdzać dostępność dni wolnych, a także monitorować swój czas pracy oraz weryfikować swoje grafiki pracy. Ułatwia to planowanie i zarządzanie czasem zarówno pracownikom, jak i Działowi HR.
Wprowadzenie platformy samoobsługowej w postaci portalu pracowniczego umożliwia łatwiejszą i szybszą wymianę informacji, ogłoszeń, polityk firmy czy procedur. Pracownicy mają dostęp do istotnych informacji bezpośrednio z własnego konta (na komputerze, w kiosku pracowniczym lub na smartfonie). Usprawnia to komunikację wewnętrzną i redukuje ilość pytań kierowanych do Działu HR. Samoobsługa pracownicza sprawia, że pracownicy pracują w sposób bardziej wydajny i są bardziej zmotywowani do pracy.
tel. +48 32 420 74 20
kontakt@eqsystem.pl
eq system sp. z o.o.
ul. św. Antoniego 50
41-303 Dąbrowa Górnicza
NIP 629 22 63 139
KRS 0000175772
REGON 278119464
eq system technology sp. z o.o.
ul. św. Antoniego 50
41-303 Dąbrowa Górnicza
NIP 637 01 02 776
KRS 0000108452
REGON 270535105
BDO 000308806
eq system consulting sp. z o.o.
ul. św. Antoniego 50
41-303 Dąbrowa Górnicza
NIP 6793096787
KRS 0000486510
REGON 122987434
eq system scandinavia oy
tel. +358 40 5570411
kari.juntunen@eqsystem.fi
Copyright © 2021 by eq system. All Rights Reserved.