Business Intelligence: historia ukryta w danych
Czego dzisiaj oczekujemy od analizowanych przez nas danych? Chcemy przede wszystkim wyciągać z nich jak najwięcej wartościowych wniosków na przyszłość. Mieć pewność, że zbierane przez nas informacje są wiarygodne i docierają do nas możliwie szybko. Lubimy zadawać dużo pytań, ale nie wszystkie z nich przychodzą nam do głowy od razu.
Wyzwanie: połączenie, które ma sens
Z pewnością posiadasz informacje z wielu obszarów – zarządzania procesami biznesowymi, produkcją, logistyką, personelem czy relacjami z klientami. Zbierasz i śledzisz opinie na temat twojej firmy. Dbasz o to, aby informacje, które gromadzisz, były wysokiej jakości. Jednak czy wykorzystujesz ich potencjał? Czy odpowiednio je analizujesz i przetwarzasz? Czy potrafisz „czystą informację” zamienić w konkurencyjną wiedzę? I najważniejsze, czy znasz całą historię ukrytą w swoich danych?
Rozwiązanie: analityka biznesowa
Odpowiedź jest prosta, ale niestety tylko pozornie – wystarczy eksplorować dane i odkrywać informacje, które są w nich ukryte. W ich dostarczeniu niezwykle pomocne jest wsparcie działań analityką wizualną oraz współpraca z innymi osobami, a tym samym dzielenie się wnioskami z różnych obszarów działalności firmy. Umożliwia to wykraczanie poza same dane i odnajdowanie zależności nawet tam, gdzie się ich nie spodziewaliśmy. Działania na granicy pomiędzy tym, co widzimy, a tym, jakie rezultaty zauważamy w funkcjonowaniu firmy, przynosi najwięcej korzyści.