Jesteśmy polską spółką IT, obecną na rynku od 1991 roku. Na procesy biznesowe naszych Klientów patrzymy kompleksowo, dlatego nasze rozwiązania wspierają:

Jesteśmy twórcą autorskiego oprogramowania XPRIMER w zakresie MOM (Manufacturing Operations Management) oraz WFM (Workforce Management). Współpracujemy z dużymi i średnimi przedsiębiorstwami, reprezentującymi sektor produkcyjny, usługowy i handlowy.

Wyróżnia nas

Wiedza poparta doświadczeniem

Stawiamy na połączenie kompetencji, doświadczenia, znajomości procesów biznesowych oraz odpowiednio dopasowanego i wdrożonego systemu IT.

Zasada #CLIENTFIRST

Najistotniejsze we współpracy z klientami jest rozwiązywanie rzeczywistych problemów. Najbardziej liczy się dla nas jak, a nie czym.

Zaawansowane technologie

Nasze innowacyjne projekty wykorzystują Sztuczną Inteligencję i Machine Learning.

Kompleksowe podejście

Patrzymy na biznes klienta całościowo. XPRIMER został zaprojektowany tak, aby wspierał wszystkie obszary biznesu.

Zaangażowany zespół

Rozwój naszej firmy to także rozwój naszych pracowników. Wspieramy ich w spełnianiu pasji w pracy i poza nią.

Ciągłe doskonalenie

Stale rozwijamy nasze systemy. Nie spoczywamy na laurach, tylko wciąż szukamy nowych szczytów.

Jak działamy?

Dzięki naszym doświadczeniom i kompetencjom możemy podpowiadać naszym Klientom, w jaki sposób sprostać wyzwaniom, które napotykają w wielu różnych obszarach swojej działalności. Wskazujemy jak i gdzie wprowadzać zmiany, żeby miały rzeczywisty wpływ na funkcjonowanie całej firmy, a nie tylko wybranego jej fragmentu. Rozwiązujemy problemy naszych Klientów, dostarczając im eksperckie narzędzia z ekspercką wiedzą.

Kompleksowa platforma do zarządzania procesami biznesowymi

Jesteśmy twórcą platformy XPRIMER, którą z sukcesem rozwijamy, aby wspierała wszystkie obszary biznesu naszych Klientów.

Platforma XPRIMER charakteryzuje się elastyczną i rozbudowaną strukturą kilkunastu, zestawionych ze sobą modułów przydzielonych do dwóch głównych obszarów: zarządzania produkcją i zarządzania zasobami ludzkimi.

XPRIMER to system, który można dostosowywać do specyfiki firmy dzięki szczegółowej analizie i doborze tylko tych modułów, których potrzebuje dana organizacja.

Kadra Zarządzająca

Michał Lach

prezes zarządu eq system i eq system technology

Jacek Borowiecki

wiceprezes zarządu
eq system

Jacek Czeremcha

wiceprezes zarządu
eq system technology

Janusz Latacz

członek zarządu
eq system technology

Kari Juntunen

dyrektor zarządzający eq system scandinavia

Kroki milowe w rozwoju naszej firmy

Nasz zespół tworzą ludzie z pasjami

Jesteśmy przekonani, że dobra atmosfera w pracy przekłada się na efektywność prowadzonych działań, a co za tym idzie, na sukcesy realizowanych przez nas projektów i zadowolenie Klientów. Właśnie dlatego dbamy, aby w każdych, nawet trudnych okolicznościach, pozostawać zgranym i zaangażowanym zespołem.

Wierzymy w naszych pracowników i chętnie w nich inwestujemy. Stawiamy przed nimi liczne wyzwania, bo wiemy, że razem będziemy w stanie sprostać każdemu z nich.

Wspieramy się, szanujemy i wzajemnie motywujemy, bo mamy świadomość, że jako drużyna gramy do tej samej bramki.

Doceniają nas

Nasze rozwiązania i nasza organizacja zdobywa liczne nagrody i wyróżnienia. Jesteśmy członkiem prestiżowych organizacji branżowych.  

Skontaktuj się z nami

    Michał Lach

    prezes zarządu

    Ciężko spotkać go w jednym miejscu, stosunkowo łatwo w biegu – wtedy odpowiada na tysiące pytań i zadaje drugie tyle. Dla zespołu jest po prostu Michałem, nie prezesem. W końcu pracował we wszystkich (naprawdę wszystkich) działach eq system.

    Chyba nikogo w takim razie nie zdziwi, że zna po imieniu wszystkie osoby i dobrze rozumie ich codzienne wyzwania (te większe i mniejsze). Jego znakiem firmowym jest z jednej strony całościowe spojrzenie na firmę, a z drugiej skupienie na detalach. Zawsze znajdzie coś, z czego można wycisnąć jeszcze więcej i zazwyczaj ma rację. Obecnie pilnuje, żeby innowacyjne osoby miały przestrzeń do realizacji swoich pomysłów, a te hamujące hamowały tylko wtedy, kiedy naprawdę powinny. Prywatnie i służbowo rozmowa z nim musi być doprawiona chociaż odrobiną sarkazmu. Z jego studiami było, jak ze stanowiskami w eq system – zaczął od medycyny, a skończył na MBA na Politechnice Krakowskiej. W tym chaosie jest jednak reguła!

    Jacek Borowiecki

    wiceprezes zarządu

    Szybkie łączenie faktów to jego specjalność. W stworzonym przez siebie zespole nie opiera relacji na hierarchii. Może dlatego, że poza pracą też stanowią drużynę, ale piłkarską.

    Wspólne spędzanie czasu na boisku, czy hali to jego ulubiona forma odpoczynku, a zaczęło się całkiem niewinnie – od kibicowania synom z trybun, później nie było już odwrotu. Sport, a przede wszystkim umiejętność strategicznego myślenia wdarła się nieodwracalnie do jego codziennej pracy. W eq system pojawił się od razu po studiach, a jego droga od Konsultanta ds. Wdrożeń poprzez Kierownika Projektów i Dyrektora Działu Wdrożeń aż po Wiceprezesa Zarządu zapewniła mu przede wszystkim jedno – zrozumienie. Pomaga mu ono w mobilizowaniu zespołu i niezastąpionym wsparciu, kiedy nie wszystko idzie tak, jak powinno. Absolwent Informatyki na Uniwersytecie Śląskim oraz Kolegium Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Prywatnie? Kinomaniak, bez którego żadna premiera nie może się rozpocząć.

    Jacek Czeremcha

    wiceprezes zarządu

    Znaki charakterystyczne? Umiejętność docierania do sedna sprawy różnymi metodami. Jest osobą, dla której nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko te, do których należy podejść w sposób mniej konwencjonalny.

    Z całą stanowczością można nazwać go architektem, przynajmniej z trzech powodów – był pierwszym programistą w historii firmy, „kierownikiem budowy” naszej nowej siedziby oraz osobą odpowiedzialną za zbudowanie zespołu tworzącego platformę XPRIMER. W eq system technology to właśnie on czuwa nad tym, żeby plany rozwojowe zostały zrealizowane, a zaprojektowane rozwiązania posiadały praktyczny wymiar. Przeszedł w firmie praktycznie przez wszystkie szczeble kariery – zaczynał jako Programista, następnie został Kierownikiem Zespołu, jednocześnie pełniąc funkcję Konsultanta. Kolejno obejmował stanowiska Kierownika Projektów Wdrożeniowych, Dyrektora Produkcji, a w końcu Wiceprezesa Zarządu. Dzięki ścieżce, którą przeszedł „czuje” problemy, z którymi musi mierzyć się jego zespół, dlatego jest dla niego nieocenionym wsparciem.

    Janusz Latacz

    członek zarządu

    Człowiek wielu talentów i nieoczywistych zainteresowań. Umie, jak nikt inny wsłuchiwać się w potrzeby drugiej strony, wyciągnąć z nich wnioski i przekuwać je na konkretne działania.


    Z eq system technology związany jest od samego początku, gdzie przez pewien czas był osobą właściwie od wszystkiego – kontaktu z klientem, sprzedaży i wdrożeń oprogramowania, a nawet aranżacji wnętrz. Historia stanowi ważną część jego życia – wpływ tego zainteresowania widać również w sposobie jego działania. Przejawia się on w skupieniu na teraźniejszości i równoczesnej pamięci o wnioskach płynących z przeszłości. W pracy największą satysfakcję czerpie z kontaktu z klientem, a dokładniej z pomocy w doskonaleniu jego organizacji. Jest typem nowoczesnego indywidualisty, który liczy się ze zdaniem innych osób. Nie przywiązuje się do stanowisk – ważne jest dla niego to, czy pod koniec dnia ma poczucie, że zrobił coś pożytecznego dla firmy, klienta i siebie.


    Od zawsze narciarz, który swój pierwszy sprzęt narciarski skompletował „z czego się dało”. Inwestycja okazała się opłacalna – obecnie jest członkiem Stowarzyszenia Instruktorów i Trenerów Narciarstwa oraz Instruktorem PZN. Absolwent Wydziału Techniki Uniwersytetu Śląskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

    Kari Juntunen

    dyrektor zarządzający eq system scandinavia

    Kari to człowiek, którego pasją jest pomaganie innym. Nie tylko najbliższym osobom, ale także klientom i organizacjom. Mówi o sobie, że ma „duże uszy”, a to oznacza nic innego jak to, że lubi i potrafi słuchać innych. Twierdzi, że pomagać można tylko poprzez słuchanie szczegółów, którymi pracownicy i klienci się z Tobą dzielą.

    Umiejętność słuchania to według Kariego także najcenniejsze narzędzie sprzedaży. Tylko tak jesteśmy w stanie dowiedzieć się czego szuka klient i czego potrzebuje. Kari ceni sobie pracę w zespole i uważa, że nawet wielcy ludzie nie pokonają wspaniałego zespołu.

    Już od ponad 30 lat pomaga organizacjom i swoim klientom zarządzać procesami biznesowymi w bardziej wydajny i zrównoważony sposób. Przez taki okres czasu nauczył się jak rozmawiać ze swoimi klientami, aby wspólnie dążyć do wyznaczanych sobie celów biznesowych.